02188789674 مشاوره رایگان 09375959136

تزریق ژل و فیلر

5/5 - (1 امتیاز)

تزریق ژل و فیلر : گذشت زمان باعث پیر شدن پوست، تغییرات سلولی و همچنین از دست رفتن بافت­ها در بدن میشود. امروزه برای رفع این معضلات از تزریق ژل و فیلر استفاده میشود.

فیلر : بطور کلی به هر ماده­ی طبیعی یا مصنوعی که باعث برآمدگی در پوست شود یا برای جبران کمبود حجم بافت در سراسر بدن است میشود. فیلرها مواد پرکننده های هستند که برای بازگرداندن حجم از دست رفته­ی بافت پوست و یا برای پیشگیری از ایجاد یا رفع چین و چروک پوست میباشد.

ژل : در­واقع ژل­ها خود نوعی فیلر پوستی هستند اما این به این معنی نیست که هر نوع فیلر پوستی نیز ژل حساب میشود. تزریق ژل جز روش­های غیر تهاجمی و سریع برای ایجاد اصلاحات مختلف در پوست مانند: بازگرداندن و افزایش حجم صورت، حجیم سازی لب ها، کاهش چین و چروک و… میباشد. ژل­ها معمولا به دو دسته ژل‌ های نیمه ماندگار و ژل ‌های ماندگار تقسیم می شوند. لازم است بدانید ژل های دائمی و ماندگار که به عنوان پاژ شناخته میشوند، عوارض شدیدی را به همراه دارند و در برخی از مواقع سبب مرگ می شوند به همین سبب امروزه از این ژل­ها استفاده نمی شود.

تفاوت­ تزریق ژل و فیلر

معمولا فیلر­ها از هیالورونیک اسید Hyaluronic Acid)) ساخته می شوند که این ماده به صورت طبیعی در بدن یافت می شود و به افزایش حجم یا کاهش حجم از دست رفته و از بین بردن چین و چروک بسیار کمک می کند. استفاده از این ماده برای زیبایی بسیار مفید است. ژل­ها بخش کوچکی از انواع فیلر­ها هستند.

شباهت­ تزریق ژل و فیلر

ژل و فیلر هر­دو برای برجسته کردن نقاط مختلف پوست که دچار کم حجمی شده است استفاده میشود. این مواد برای افرادی که میخواهند بدون جراحی تغییر در چهره خود ایجاد کنند (حجیم سازی لب، گونه، چانه و…) بهترین گزینه است. روش تزریق ژل و فیلر مانند هم است به این صورت که با سنگی که سر سوزنی بسیار نازک دارد مواد را به زیر پوست تزریق میکنند تا بافت نرم لایه داخلی پوست را پر کنند.

عملکرد ژل و فیلر

کاهش چربی و کلاژن پوست با بالا رفتن سن باعث شل‌شدگی، افتادگی و ایجاد چین و چروک بر روی پوست می‌شود. ژل و فیلر‌ها موادی هستند که میتوانند پوست را به شرایط اولیه برگردانند یا به شرایط دلخواه  برسند. این مواد در قسمتی از پوست که نیاز به کشیده شدن یا حجم‌دار شدن دارند، تزریق شده و مستقیما فضای خالی موجود در پوست را پر می‌کنند. لازم به ذکر است انواعی از ژل و فیلرها، کلاژن ساز هستند و مدتی زمان می‌برد تا تاثیر آن  در محل مشخص شود. علاوه بر حجم، نوع فیلر تزریق شده هم در نتیجه­ی نهایی اثر می‌گذارد. فیلر‌ها بر اساس عملکرد به سه دسته کوتاه‌مدت، میان‌مدت و دائمی تقسیم میشوند.

کاربرد ژل و فیلر

  • افزایش حجم اجزای صورت
  • بهبود بخشیدن  به شرایط پوست با پر کردن خطوط و چین و چروک‌های صورت
  • رفع گودی، پف و سیاهی زیر چشم
  • رفع جای زخم و جوش­های عمیق
  • درمان افتادگی پوست صورت و گردن
  • تغییر شکل و زاویه سازی صورت
  • لیفت ابرو
  • زیبایی بینی بدون جراحی با تزریق در محل مناسب
  • جوانسازی دست­ها

انواع ژل و فیلر

ژل و فیلر دارای انواع متفاوتی می باشند که به اختصار به شرح محبوب ترین و بهترین­ها می پردازیم.

فیلر اسید هیالورونیک (HA): اسید هیالورونیک یک نوع قند طبیعی ژل مانند است که در بدن انسان وجود دارد. این ماده در هنگام نیاز باعث جمع شدگی پوست در نواحی مختلف بدن میشود. اسید هیالورونیک به دلیل طبیعی و کم‌خطر بودن، با کمترین عوارض ممکن محبوب‌ترین نوع فیلر در دنیا است. تاثیر این ماده معمولا ۶ تا ۱۲ ماه پس از تزریق در بدن مشخص است و سپس نیاز به تزریق مجدد دارد.

فیلر هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHA): هیدروکسیل آپاتیت کلسیم، ماده ای بسیار ظریف و میکروسکوپی است که به دلیل همبستگی بیشتر هنگام تزریق تاثیر بیشتری نسبت به اسید هیالورونیک دارد و معمولا تا یک سال دوام دارد. البته باید به این موضوع دقت داشت این ماده بیشتر در چربی‌های عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد و با نظر پزشک در کنار اسید هیالورونیک و برای نواحی خاص بدن تجویز می‌شود.

فیلر پلی لاکتیک اسید: فیلر پلی لاکتیک اسید جز فیلر‌های مستقیم نیست و تاثیر آن با گذشت زمان و تحریک کلاژن سازی در ناحیه­ی تزریق مشخص میشود. این فیلر معمولاً در قسمت پایینی صورت برای محل خطوط خنده، حجم دهی لب و پر کردن گونه بکار گرفته می‌شود. پلی لاکتیک اسید در سه یا چهار دوره یک ماهه تزریق می‌شود و معمولاً اثری نیمه‌دائمی و چندساله دارد.

v فیلر چربی: این نوع فیلر کمی دردناک‌تر از انواع دیگر به نظر می‌رسد. این فیلر با برداشتن چربی از بدن شخص (ران، شکم و…) و تزریق آن به صورت انجام می‌شود. این روش چون از چربی بدن خود شخص استفاده میشود احتمال بروز حساسیت و ناسازگاری بسیار بعید است.

افراد واجد شرایط ژل و فیلر

طیف گسترده ای از افراد میتوانند از این نوع خدمات استفاده کنند چه جوانانی که برای اهداف زیبایی (حجیم سازی لب، گونه یا زاویه سازی صورت و…) اقدام میکنند چه افرادی که با بالا رفتن سن برای اهداف درمانی و برطرف کردن نقص­ها از ژل و فیلر استفاده میکنند.

تزریق فیلر

مزایای استفاده از ژل و فیلر

v    نتایج بلافاصله و مثبت بعد از تزریق

v    غیر تهاجمی بودن

v    عدم نیاز به جراحی

v    عدم نیاز به دوره نقاهت و استراحت پس از تزریق

v    عدم نیاز به داروهای بی­حسی و بیهوشی

v    قابل اجرا در طول یک جلسه و زمان کوتاه

v    قابلیت برگشت و اصلاح نتیجه­ی حاصل شده از تزریق در صورت عدم رضایت

معایب و عوارض ژل و فیلر

از معایب این روش هزینه نسبتا زیاد و مداوم است. معمولا تزریق ژل و فیلر باید هر ۶ ماه تمدید شود. از عوارض این روش می شود به امکان بروز حساسیت اشاره کرد. با اینکه امکان این اتفاق کم است اما ممکن است بعضی افراد به مواد ژل یا فیلر حساسیت نشان دهند.

نکات مهم قبل از تزریق

v    مصرف آسپرین یا هر گونه داروی حاوی اسید استیل سالیسیلیک از دو هفته قبل از تزریق متوقف شود.

v    مصرف داروهای مسکن و ضد التهابی با دوز بالا از سه تا پنج روز قبل متوقف شد.

v    مصرف نوشیدنی­های الکلی از یک هفته قبل متوقف شود.

نکات مهم بعد از تزریق

  • تا ۲۴ ساعت از ماساژ محل تزریق خودداری کنید.
  • تا ۲ هفته از آفتاب گرفتن یا سولاریوم خودداری کنید.
  • تا ۲۴ ساعت بهتر است از آرایش خودداری شود.
  • تا ۲۴ ساعت بر ناحیه ی تزریق فشار وارد نشود.
  • تا ۱۰ روز بعد از تزریق حداقل ۱۰ لیوان آب بنوشید.
  • تا یک هفته از رفتن به استخر و سونا و جکوزی خودداری شود.
  • تا جای ممکن از خوابیدن روی صورت خودداری کنید.
  • بهتر است از مصرف مواد خوراکی که بدن را دچار تورم می کند خودداری کنید.
  • تا ۴۸ ساعت از نوشیدن مایعات گرم خودداری کنید.
  • مصرف سیگار و قلیان تا یک هفته ممنوع است.

نتیجه

معمولا پس از پایان تزریق نتایج بلافاصله قابل مشاهده است؛ اما روند بهبود آثار تزریق حدود دو هفته ادامه خواهد داشت. تزریق ژل و فیلر جز روش­های پر طرفدار است و دارای نتایج بسیار مثبت و راضی کننده بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *