02188789674 مشاوره رایگان 09375959136

لابیاپلاستی

3.2/5 - (59 امتیاز)

علاقه به زیبایی از غرایز انکار ناپذیر در هر انسانی است. زیبایی فرد سبب افزایش اعتماد به نفس او می‎شود. این زیبایی محدود به چهره نیست و داشتن اندام زیبا نیز اهمیت بسیاری دارد. یکی از اندام‎های بانوان که زیبایی آن نقش مستقیمی در اعتماد به نفس آن‎ها دارد اندام تناسلی است. این اندام از بخش‎های مختلفی تشکیل می‎شود که لابیا نیز یکی از آن‎ها است. لابیا در واقع عضو گوشتی است که در بیرون اندام تناسلی قرار دارد و از اندام‎های داخلی مانند کلیتوریس محافظت می‎کند. در چنین شرایطی فرد می‎تواند با مراجعه به جراح لابیاپلاستی اقدام به بهبود عضو مورد نظر نماید.

یکی از روش‎های درمان لابیا جراحی است. برای انجام جراحی لازم است از تمام شرایط آن آگاهی کامل داشته باشید. در ادامه به بررسی عمل لابیاپلاستی ، هزینه عمل لابیاپلاستی و لابیاپلاستی با لیزر می پردازیم.

لابیاپلاستی چیست؟

هدف از آن برقراری تناسب در آناتومی اجزای این ناحیه است. برداشتن لبه اضافه لابیامینور در افراد مختلف متناسب با نیاز و آناتومی بدن هر فرد انجام می شود، که در نهایت طول لبه ها نرمال می شود بطوری که لبه های مینور داخل لبه های ماژور قرار میگیرد، و انحنای طبیعی خواهد داشت و شکل زیبایی میگیرد و دوطرف لبه ها هارمونی و تقارن پیدا میکنند.

 

لابیاپلاستی

صدف لابیا

  • بررسی از جنبه های مختلف

این عمل فقط یک عمل زیبایی نیست و بلکه جنبه درمانی و جنبه روانی هم دارد.

همانطور که از اسمش مشخص است به منظور زیبایی در ناحیه تناسلی انجام می شود. البته که زیبایی در افراد مختلف نسبی است و بیشتر جنبه ی تناسب اجزا در این ناحیه مد نظر است بنابراین هر فردی متناسب با آناتومی ناحیه تناسلی جراحی زیبایی متفاوتی برایش تعریف می شود.

بسیاری از افراد لابیامینورهای بزرگی دارند که ارتباط جنسی را برایشان مشکل ساز می کند، پوشیدن لباس زیرهای تنگ یا گاهاً شلوار تنگ برایشان مشکل است، برخی از ورزشها مثل دوچرخه سواری، پوشیدن مایو و شنا، اسب سواری برایشان بسیار مشکل است.

درصد بسیاری از بانوان تصور غلطی از زیبایی ظاهری ناحیه تناسلی دارند و دائما خود را با سوپر استارهای فیلم ها مقایسه می کنند. و بخاطر همین تصور غلط اعتماد بنفس جنسی بسیار پایینی دارند و از رابطه جنسی خود لذت نمیبرند. این افراد دائماً در حال پنهان کردن خود هستند و از اینکه توسط شریک جنسی دیده شوند ناراحت می شوند. در بسیاری از موارد مشابه با مراجعه به متخصص زنان معتمد میتوان درمورد آناتومی ظاهری خود و تناسب آناتومی از جراح لابیاپلاستی مشاوره گرفت و درصورت نیاز با اعمال زیبایی تناسلی میتوان اعتماد بنفس جنسی را به شدت افزایش داد و با افزایش اعتماد بنفس جنسی، لذت جنسی هم افزایش می یابد.

اعتماد بنفس جنسی و نهایت لذت جنسی در افرادی که به زیبایی این ناحیه اهمیت می دهند بسیار بیشتر است.

هدف از انجام عمل

  • چه کسانی به عمل نیاز دارند ؟
  • علت بزرگ شدن لابیاها ؟
  • روش های انجام ؟
  • تفاوت لابیاپاستی به روش جراحی و لیزر ؟
  • اقدامات و آمادگی قبل از عمل ؟
  • مراقبت های بعد از عمل ؟
لابیاپلاستی

labiaplasty

انواع روش عمل لابیاپلاستی

این عمل همان طور که بیان شد می‎تواند به روش‎های مختلفی انجام شود. عمده‎ ترین تفاوت این روش‎ها میزان اصلاحات لابیا است. اما به طور کلی روش لیزر برای انجام لابیاپلاستی محبوبیت بیشتری دارد زیرا بدون درد و خون‎ریزی انجام می‎شود و نیازی به بخیه ندارد همچنین به دلیل بی‎ حسی موضعی این روش احتمال بروز عوارض ناشی از بی‎هوشی از بین می‎رود. اما روش جراحی نتایج مطلوب‎تر و ماندگارتری از خود بر جای می‎گذارد. اگرچه نظر بیمار برای تعیین روش عمل اهمیت بسیاری دارد اما در نهایت این تصمیم باید به کمک پزشک معالج اتخاذ گردد.

چگونگی انجام عمل لابیاپلاستی

عمل زیبایی لابیاپلاستی عملی سرپایی و کم ‎خطر است اما روش انجام آن نیز اهمیت بسیاری دارد. این عمل تحت بی‎ حسی موضعی و یا بی‎هوشی عمومی در بیمارستان انجام می‎شود. البته انجام آن به روش لیزر و RF در مطب و کلینیک پزشک متخصص نیز امکان پذیر است. در طی این عمل جراح لابیاپلاستی اصلاحات مورد نظر بیمار اعم از کوچک و یا بزرگ کردن لابیاها و یا رفع سایر نواقص آن را انجام می‎دهد. در صورتی که این عمل به روش جراحی انجام شود پزشک به کمک ایجاد برش‎هایی در قسمت مورد نظر عمل را انجام داده و سپس برش‎ها را بخیه می‎نماید.

همان طور که پیش‎تر بیان شد بخیه‎ های این جراحی جذبی بوده و با گذشت زمان توسط بدن جذب می‎گردد. بخیه‎ های مورد نظر در قسمت داخلی لابیا زده می‎شود بنابراین در معرض دید قرار ندارد. اما در دو روش دیگر اغلب نیازی به بخیه ایجاد نمی‎شود زیرا برشی انجام نمی‎گیرد و تمام جراحی توسط اشعه ‎ی بی ‎خطر لیزر انجام می‎شود.

مزایای انجام عمل

انجام عمل لابیاپلاستی به هر روش مزایای بسیاری برای فرد ایجاد می‎کند. برخی از این مزایا عیارت است از:

  • از بین رفتن نواقص لابیا
  • ایجاد تقارن در لابیا ها
  • ایجاد رنگ بهتر
  • بهبود شرایط بهداشتی فرد
  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش کیفیت رابطه‎ ی جنسی
  • انجام فعالیت‎های ورزشی به راحتی و بدون ایجاد درد و سوزش
  • احساس راحتی در لباس‎های تنگ

عوارض ناشی از انجام عمل

اگرچه جراحی‎های زیبایی مزایای بسیاری همچون افزایش زیبایی و در پی آن افزایش اعتماد به نفس را برای فرد به ارمغان می‎ آورد اما می‎تواند سبب بروز برخی خطرات نیز شود. عوارض ناشی از جراحی لابیاپلاستی که عملی سرپایی است در برخی موارد موقتی و گذرا است اما در برخی موارد دیگر می‎تواند حادتر نیز باشد.

هرچند که فرد می‎تواند با رعایت نکات ضروری قبل و بعد از جراحی و همچنین کمک گیری از پزشک متخصص این عوارض را کاهش دهد اما ضروری است با آن‎ها آشنا باشد و با علم کافی اقدام به انجام لابیاپلاستی نماید. برخی از این عوارض شامل موارد زیر می‎شود:

  • امکان بروز عفونت
  • ایجاد اسکار (جای زخم)
  • خون‎ریزی
  • ایجاد نتیجه‎ ی نامطلوب و عدم رضایت فرد از نتیجه‎ ی نهایی جراحی
  • درد، تورم، التهاب، کبودی، سوزش و خارش که عوارض موقتی این جراحی است و با گذشت زمان از بین می‎رود.

چه کسانی به عمل لابیاپلاستی نیاز دارند؟

کسانی به این عمل نیاز دارند که لابیاها دچار:

_ بد شکلی، آویزان شدن و تیرگی

_ عدم تقارن

_ بوی بد، جمع شدن آلودگی و مشکلات بهداشتی ناحیه تناسلی

_ احساس درد و ناراحتی حین مقاربت جنسی، بطوری که لابیاها حین رابطه وارد واژن می شود

_ احساس ناراحتی هنگام  پوشیدن لباس تنگ و لباسهای ورزشی

_ احساس ناراحتی هنگام برخی از فعالیت های ورزشی مثل دوچرخه سواری و اسب سواری

_ انحراف و پخش شدن جریان ادراری

یا به منظور افزایش زیبایی و هارمونی در لابیاها و افزایش اعتماد بنفس جنسی تمایل به انجام این کار دارند.

عوامل مختلفی موجب ایجاد عدم هارمونی در لابیاها میشود:

عوامل ژنتیکی،

تغییرات هورمونی،

افزایش سن،
بارداری و زایمان

چاقی و لاغری زیاد

کاندیدای انجام عمل لابیاپلاستی

برای انجام جراحی زیبایی لابیاپلاستی نیاز نیست فرد شرایط خاصی داشته باشد و قابل اجرا برای همه‎ ی بانوان است اما پزشکان اغلب به افرادی با شرایط زیر این جراحی را پیشنهاد می‎کنند:

  • افرادی که با مشکلات ادرار مانند انحراف آن مواجه ‎اند و مشکلات بهداشت فردی دارند.
  • افرادی که در هنگام برقراری رابطه‎ ی جنسی درد زیادی دارند و یا تحریک کلیتوریس آن‎ها به دلیل پوسته‎ی اضافه‎ی کلاهک کلینوریس کم است.
  • کسانی که مبتلا به نواقصی در لابیا هستند و یا لابیای نامتقارن دارند.
  • کسانی که برای انجام برخی فعالیت‎ها و ورزش‎ها دچار مشکلاتی مانند درد و سوزش و ناراحتی می‎شوند.
  • افرادی که نمی‎توانند لباس تنگ بپوشند و دچار مشکل می‎شوند.
  • افرادی که از ظاهر اندام تناسلی خود به دلیل رنگ تیره‎ و یا افتادگی آن ناراضی هستند و اعتماد به نفس پایینی دارند.

انواع روش عمل لابیاپلاستی

جراحی زیبایی لابیاپلاستی می‎تواند به روش‎های مختلفی انجام شود. روش انجام این جراحی براساس فاکتورهایی مانند شرایط فرد، میزان تغییرات مورد نظر او، تشخیص پزشک و… انتخاب می‎شود بنابراین لازم است پیش از انتخاب روش دلخواه فرد توسط پزشک معاینه شود. هرکدام از این روش‎ها مزایا و عوارض متفاوتی دارد پس ضروری است با نحوه‎ی انجام هر کدام آشنایی کامل داشته باشید و سپس اقدام به جراحی نمایید. روش‎های مختلف جراحی لابیاپلاستی عبارت است از:

  • لابیاپلاستی با لیزر

جراحی لابیاپلاستی به کمک لیزر امروزه محبوبیت بسیاری در بین زنان کسب کرده است که می‎توان از دلایل این محبوبیت به مواردی چون عوارض کم‎تر، عدم نیاز به بی‎هوشی، درد کم‎تر، کاهش احتمال عفونت و خون‎ریزی اشاره نمود. اغلب لیزر مورد استفاده در این روش لیزر مونالیزا تاچ است. این جراحی تحت بی‎ حسی موضعی و در زمان بسیار کوتاهی انجام می‎شود. در بیشتر موارد جراحی لابیاپلاستی با لیزر ضروریت استفاده از بخیه از میان می‎رود زیرا برشی ایجاد نمی‎گردد.

  • RF

این روش عمل لابیاپلاستی به کمک نوعی لیزر حرارتی-رادیویی انجام می‎شود که توانایی اصلاح لابیاهای بزرگ و بدفرم را دارد. اگرچه این روش بدون درد است اما ممکن است در صورت حساسیت فرد پزشک از بی‎ حسی‎های موضعی استفاده نماید. در روش RF دکتر لابیاپلاستی به کمک دستگاهی مخصوص اشعه‎ ی مورد نظر را به لابیا ارسال می‎کند تا اصلاحات لازم انجام شود. این روش نیازی به ایجاد برش ندارد و به دلیل حرارت کم آن عوارض خاصی برای فرد ایجاد نمی‎کند. ممکن است این روش درمان به چند جلسه نیاز داشته باشد تا نتیجه‎ ی مطلوب حاصل گردد.

  • جراحی

عمل لابیاپلاستی با جراحی تحت بی‎هوشی عمومی انجام می‎شود. این جراحی برای افرای با لابیای بزرگ تجویز می‎گردد. جراحی لابیاپلاستی به کمک تیغ جراحی انجام می‎شود بنابراین نیاز به بخیه دارد اما بخیه ‎های ناشی از این روش جذبی بوده و نیازی به کشیدن ندارد.

انواع تکنیک‎ عمل لابیاپلاستی

جراحی لابیاپلاستی تکنیک‎های مختلفی دارد که براساس نیاز فرد و شرایط او تکنیک منتخب تعیین می‎گردد. هر کدام از این تکنیک‎ها برای درمان نوع خاصی از نواقص مورد استفاده قرار می‎گیرد. برخی از تکنیک‎های عمل لابیاپلاستی عبارت است از:

  • Seculped linear (اسکالپ لاینر)

این تکنیک با ایجاد چند برش در لابیا انجام می‎شود. تعداد برش‎های لازم در این تکنیک براساس میزان تغییرات مورد نظر بیمار تعیین می‎گردد.

  • (وج ریسکشن) V-wedge resection

این تکنیک برای افرادی مورد استفاده قرار می‎گیرد که خواهان ایجاد تغییرات کم هستند. نتیجه‎ ی نهایی تکنیک مذکور ایجاد شکل V مانند برای لابیاها است. محبوبیت این تکنیک به دلیل حالت طبیعی‎ و خون‎ریزی کمتر آن است.

  • (زد پلاستی) Z-plasty technique

این تکنیک بر خلاف تکنیک قبل برای افرادی است که قصد برداشت بافت بیشتری دارند. لابیاها در این تکنیک حالتی شبیه به Z می‎یابند.

  • (تریم) Trim

این تکنیک برای از بین بردن تیرگی لابیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لازم به ذکر است تکنیک‎های مختلفی برای انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی وجود دارد. این تکنیک‎ها براساس شرایط فرد و نتیجه‎ ی دلخواه او متفاوت است. در جلسه‎ ی مشاوره ‎ی پیش از عمل پزشک تکنیک لازم را تعیین می‎کند.

علت بزرگ شدن لابیاها

لابیاها در برخی افراد ممکن است بصورت ژنتیکی و مادرزادی بزرگ باشد و یا در برخی افراد ممکن است بعلت اکتسابی دچار تغییر شکل ظاهری داشته باشند، بزرگ تر، دفرمه و متورم شوند.

دلایل مختلفی که موجب بزرگ شدن لابیاها میشود:

تغییرات هورمونی ناشی از بلوغ، بارداری، زایمان و شیردهی، یائسگی

زیاد بودن روابط جنسی و روابط جنسی نادرست

استفاده از داروهای هورمونی

اختلالات هورمونی که موجب افزایش سطح هورمون آندروژن می شود.

لابیاپلاستی می تواند بصورت جراحی در اتاق عمل و با تیغ جراحی انجام شود. یا لابیاپلاستی با لیزر بصورت سرپایی با بی حسی موضعی بصورت سرپایی انجام شود.

تفاوت لابیاپاستی به روش جراحی و لیزر

معمولا افرادی کاندید جراحی در اتاق عمل می شوند که همزمان چندین جراحی زیبایی را بصورت همزمان بخواهند انجام دهند، بطور مثال  اگر لابیاپلاستی با تزریق چربی، پرینورافی، هودوپلاستی و اپی ریپر همراه باشد به تشخیص پزشک بهتر است در اتاق عمل انجام شود. هرچند همزمانی دو جراحی زیبایی ژنیتال باهم ترجیحا با لیزر با بی حسی موضعی و بصورت سرپایی بسیار راحت تر است.

زیرا در جراحی بالیزر:

دستکاری بافت به مراتب بسیار کمتر است

  • درد و ورم بعد از جراحی نیز بسیار کمتر خواهد بود.
  • در اکثر موارد با لیزر بافت جوش داده میشود و نیازی به بخیه نخواهد بود و اگر بخیه ای زده شود از بخیه های نازک به تعداد خیلی کم و در حد یک الی دو بخیه در هر طرف زده می شود.
  •  ترمیم و بهبودی بافت خیلی سریعتر اتفاق می افتد.

اقدامات و آمادگی قبل از لابیاپلاستی

قبل از اقدام به لابیاپلاستی بهتر است تحقیقات لازم در جهت انتخاب دکتر لابیاپلاستی زنان باتجربه داشته باشید. جراح زنان در جلسه مشاوره آناتومی ناحیه مورد نظر را بررسی میکند و نحوه ی انجام کار، تکنیک کار و اقدامات لازم را جهت رسیدن به آناتومی ایده آل به شما می گوید.

پزشک بررسی می کند که فرد دچار عفونت نباشد، تبخال تناسلی نیز نداشته باشد. اگر از داروی خاصی استفاده می کنید یا مشکل خاصی دارید حتماً به پزشک خود اطلاع دهید.

بهتر است هنگام مراجعه جهت لابیاپلاستی با لیزر فرد ضعف بدنی نداشته باشد.

از مصرف دخانیات، قلیون از دو روز قبل از جراحی خودداری کنید.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

  • مصرف آنتی بیوتیک و مسکن ها به طور مرتب توصیه می شود
  • در ۲۴ ساعت اول از کمپرس یخ استفاده شود
  • تا دو روز بعد از عمل، هنگام خوابیدن یک بالش زیر باسن خود گذاشته تا سطح لگن بالا آید و از تورم پیشگیری شود
  • درد و خونریزی مختصر از محل عمل تا دو هفته نرمال تلقی می شود . در موارد خونریزی شدید حتما به اطلاع پزشک برسانید. جهت کنترل خونریزی یک گاز استریل را چهارتا کرده و محکم بدون وقفه ۱۰ دقیقه فشار و ۵ دقیقه استراحت دهید در صورت ادامه خونریزی این کار تکرار شود
  • سوزش و خارش مختصر در محل جراحی نرمال می باشد، و بافت درحال ترمیم می باشد
  • جهت شستشوی محل جراحی تا یک هفته از فشار ملایم آب یا از اسپری کردن آب ولرم همراه با دو سه قطره بتادین روی موضع استفاده شود و سپس موضع با گذاشتن ملایم گاز استریل یا باد ولرم سشوار خشک شود
  • بعد از هربار شست و شو پماد زینک و ریکاو به مدت دو هفته بر روی موضع زده شود و پس از دو هفته از پماد زینک و سیکالفیت به مدت یک ماه استفاده شود. (یا هر پماد نسخه شده از طرف پزشک مربوطه طبق دستورالعمل استفاده شود) و پس از استفاده از پماد با گاز استریل پانسمان نمایید
  • عدم استفاده از شلوار تنگ تا ۲ هفته بعد از عمل و ترجیحا لباس های راحت و نخی استفاده نمایید
  • استحمام ۴۸ ساعت بعد از عمل سرپایی مجاز می باشد. بعد از آن در صورت تمایل می توانید استحمام روزانه داشته باشید
  • از روز سوم بعد از عمل انجام فعالیت های عادی روزمره به جز بلند کردن اشیا سنگین و پیاده روی طولانی و ورزش و سکس مجاز می باشد
  • شروع رابطه جنسی حدود ۳۰ روز بعد از عمل درصورت ترمیم کامل بافت مجاز است
  • از مصرف غذاهای تند و فلفل، پرنمک و پرچرب به دلیل بروز یبوست خودداری کنید
  • از میوه های تازه که دارای ویتامین C می باشند نظیر کیوی، اناناس و مرکبات و همچنین استفاده از سبزیجات حاوی ویتامینٍE و امگا۳ و مواد خوراکی حاوی فیبر جهت تسریع در التیام زخم استفاده نمایید
  • از مصرف دخانیات (سیگار، قلیون و…) حداقل یک ماه پس از جراحی خودداری نمایید
  • تورم ، کبودی و عدم تقارن محل عمل تا ۴۰ روز نرمال تلقی می شود لطفا از بازدید روزانه و دستکاری کردن محل عمل خودداری نمایید
  • بدن همه انسان ها بصورت طبیعی تا حدودی عدم تقارن وجود دارد، و در مورد اینکه تقارن ۱۰۰% بعد از لابیاپلاستی وجود داشته باشد توسط هیچ جراحی قابل تضمین نیست و پزشک تمام تلاش خود را جهت متقارن نمودن شکل ظاهری انجام می نماید
  • امکان انجام عمل ترمیمی خیلی مختصر یک ماه و نیم پس از عمل با لیزر امکان پذیر است

چه کسانی نمی توانند لابیاپلاستی انجام دهند

  • اگر بعد از زایمان تمایل به انجام لابیاپلاستی دارید بهتر است حداقل دو ماه از تاریخ زایمان شما گذشته باشد.
  • انجام لابیاپلاستی در افرادی که در سنین بالا هستند و متابولیسم طبیعی پایینی دارند توصیه نمی شود، چراکه روند ترمیم بافت به کندی اتفاق می افتد.
  • لابیاپلاستی برای خانم ها در زیر ۱۸ سال توصیه نمیشود چرا که تغییرات نوجوانی هنوز تکمیل نشده.
  • در افرادی که دچار دیابت هستند لابیاپلاستی توصیه نمی شود

هزینه عمل لابیاپلاستی

شکل ظاهری و آناتومی بدن از هر فردی به فرد دیگر کاملا متفاوت است بنابراین نوع کار و تکنیک جراحی در افراد مختلف نیز متفاوت خواهد بود، و قاعدتا با توجه به اینکه زحمت جراحی متفاوت است نمی توان نرخ ثابت و مشخصی برای همه نوع لابیاپلاستی در نظر گرفت. بهتر است جهت مشاوره به دکتر لابیاپلاستی مجموعه لویال مراجعه کنید تا پزشک با بررسی آناتومی ظاهری و توضیح کامل از نوع جراحی مد نظر بهترین و مناسب ترین جراحی را برای شما انتخاب کند و هزینه متناسب و مقرون بصرفه را اعلام کند.

برای اطلاع از هزینه با شماره ۰۹۳۷۵۹۴۹۱۳۶ تماس بگیرید یا در واتس اپ ارتباط بگیرید

9 Comments

  1. ستاره

    2021-06-30 at 14:51

    ممنون از توضیحات کامل
    فقط لابیاپلاستی محدودیت سنی خاصی داره؟

    Reply
    • مدیر کلینیک

      2021-07-28 at 16:19

      سلام و درود
      همانطور که در مقاله ذکر شده بالای ۱۸ سال میتوانند انجام دهند

      Reply
  2. لیدا

    2021-07-23 at 16:15

    مراقبتهای بعد از عمل لابیا پلاستی چیه؟

    Reply
    • مدیر کلینیک

      2021-08-05 at 18:11

      با سلام و درود مقاله تکمیل گردید میتوانید مطالعه نمایید.

      Reply
  3. المیرا

    2021-08-31 at 13:07

    من هفته ی پیش کلینیک شما لابیاپلاستی انجام دادم و خواستم تشکر کنم از برخورد و کار خوب تیم شما و اینکه بعد از عمل هم هروقت سوالی داشتم تو واتساپ جواب دادید و همیشه پاسخگو بودید
    موفق باشید

    Reply
    • مدیر کلینیک

      2021-09-18 at 15:36

      با سلام و درود:
      خوشحالیم که توانستیم رضایت شما را جلب نماییم. ما در مجموعه پزشکی و زیبایی لویال خود را موظف به پاسخگویی میدانیم.

      Reply
  4. رامش

    2021-10-24 at 21:49

    سلام
    چند سال بود که میخواستم اینکارو انجام بدم و خیلی میترسیدم اما چند روز پیش تو کلینیک لویال لابیاپلاستی و هودو پلاستی انجام دادم. به علت رفتار خیلی خوب دکتر و پرسنل و تبهرشون در سر کردن موضعی و عمل با لیزر هیچ دردی نداشتم و حدود ۴۵ دقیقه زمان برد. بعد از عمل دو روز استراحت داشتم و چند روز هم بخیه های ریز اونم به علت اینکه نوع بافت بدنم ورمی بود

    Reply
  5. سمانه

    2021-11-09 at 21:21

    من امدم از کلینک خیلی راضیم موفق باشید

    Reply
    • مدیر کلینیک

      2022-02-05 at 10:39

      سلام و درود
      رضایت شما باعث خوشجالی و سربلندی ما میباشد.

      Reply

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *